Saturday 11 October 2014

career exhibition day :)

Views
career exhibition day? apa tue? haa, meh sini nak explain. career exhibition day nie macam cari kerja lah. pernah dengar kan pasal job fair? haa, macam tue lah tp yang lainnya nie sebahagian daripada final project aku, aku dengan budak group aku kena cari satu kerja kosong and then aku kena mintaa borang dari company tue then tolong promote. haa, sumpah memang penat buat benda nie tapi best sebab kita dapat banyak pengalaman sepanjang hari tue. 

bila kerja satu group nie biasalaa, mesti ada ja yang tak kena. aku tak kesah weyh kalau budak group aku nak decide sendiri nak pilih company apa, tapi please la inform aku dengan nai. Aku paling pantang orang buat keputusan tak tanya pendapat yg lain, ikut kepala angin sendiri je. haihh, lelaki tak lelaki, angin kau je kau fikir, habis angin aku kau tak tahu pulak cemana kan? mentang mentang la aku diam ingat aku tak reti marah. tak tengok lagi kalau aku naik angin cemana, aku merajuk cemana. erghh menyampahh! aku tanya elok elok kod, "weyh mustaqeem, kau tukar company amik brahim ke? " lepas tue boleh pulak dia hantar voice note kt aku marah marah. terus aku tak reply dah, ikutkan hati nak je aku mencarut carut tp takpe aku sabar je. esok tue time buka booth, sikit pun aku tak pandang dia, kalau sekali dah buat taik dengan aku memang tak ah aku nak berbaik, aku pantang lelaki yg tak reti cakap lembut lembut dengan perempuan nie. memang dari first aku tak setuju dia masuk group aku, tapi sebab terpaksa je aku amik. kalau boleh tunjuk cemana muka aku sekarang dah lama aku tunjuk weyh, HAHAHAHAHA

lepas tue nak dijadikan cerita pulak, pukul8.45 pagi nak kena setup booth cantik cantik, lepas tue aku bangun pukul7 pagi nak mandi boleh pulak bangi buat hal takde air, kau rasa? aku rasa time tue nak bebai semuaa adaa weyh, sumpah aku cakap. aku sempat cuci muka dengan berus gigi je lepas tue terus air berenti. haihh, memang menguji kesabaran jugak lah. memang kalau difikirkan balik kelakar pun ada tp time tue tak pikir kelakar, pikir " pehal selangor nie memanjang asyik takde air, tue lah time ada orang offer nak bg bantuan air kt selangor berlagakk taknak amik sekarang menyusahkan orang je! " HAHAHAHAHA okay tue memang serious jujur dari hati aku cakap. AHHAHA pegi mampus lah.

aku usaha whatsapp semua membe aku tanya ada air ke tak kt tempat dorang and semua orang cakap takde air. Bayangkan pergi career exhibition tue dengan tak mandi, nak dekat sebotol jugak lah perfume aku sembur. HAHAHAHA  tak payah nak mengata aku sangat, bukan aku je yg tak mandi, ramai lg yg tak mandi hari tue. HAHAHAA lawak kan? HAHAHA aku lagi ah tak tahan nak gelak pergi kolej dengan tak mandi, berharap kt perfume je. AHHAHAA







HAHAHAHHAHA nie lah group aku! nak tahu mus yang mana? tue haa lelaki yg depan sekali tue. errr, menyampah! okay abaikan muka dia please. HAHAHAA anggap je dia macam tak wujud. okay time nie semua orang muka dah penat gila sebab dari pukul8 pagi sampai pukul12.30 terpacak depan booth. tapi seriously weyh memang best. mukaa semuaa lawak gilaaa. bayangkan lah group lain semua pakai formal, pakai ikut pakaian company yg dorg present tapi group aku pakai ikut suka hati je. HAHAHAHA rare weyh. jum tengok next gambar pulak! Hiks



okay yang nie pulak nama dia muhammad amirul hakim bin jais. dia nie kan orang dia memang kelakar, kadang tue aku tak faham kenapa tiap kali dia cerita aku dengan nai mesti gelak sedangkan dia rilex gila cerita. HAHAHAA tp cara dia tue buat orang rasa senang nak berkawan dengan dia. selama aku kenal dia, aku tak pernah dengar dia mencarut, and dia suka buat lawak bodoh sampai tahap nak guling guling. HAHAAHAHA  dia nie orang melaka. aku selalu pinjam phone dia nak amik gambar, kalau aku dengan nai minta phone dia, dia mesti cakap ceni "nanges dulu!" HAHAHA dia ingat aku nie budak budak ke hape -,-





yang nie pulak, boyfriend aku. HAHAHAA semenjak takde boyfriend nie, dia lah yg selalu whatsapp dengan aku, tanya aku dah makan ke belum, sehat ke tak. HAHAHA caring gila kan? haaa, tahu takpe. sampaikan akem tiap hari mesti perli aku dengan nai sebab kami dua nie asyik berkepit je. HAHAHA ah kesah pulak aku. dia selalu ajar aku suruh kuat semangat, jangan lembut sangat hati jangan terlalu bg muka kt orang and dia jugak selalu ajar aku independent sendiri. dia cakap ceni "awak, nai suka tengok awak dah pandai independent sendiri, lepas nie kalau kita dah jauh takde lah kita risau pasal awak" haihh, dah la tinggal lagi dua minggu je nak berpisah, berat pulak hati nie :(










nie je gambar yg sempat amik, pagi pagi tue memang tak sempat nak amik gambar sebab semua busy, bila dah tak ramai sangat orang baru boleh berkumpul macam nie untuk amik gambar. HAHAA time kena jaga booth kan, setiap orang kena jaga bergilir gilir tau, bila turn nai yg kena jaga aku sorang sorang macam takda kawan. lepas tue si syed ajak akem pegi jalan jalan kt booth orang lain, sebab ada sesetengah booth ada dapat makanan free lah, dapat hadiah la so dorg decide nak jalan jalan la. lepas tue akem cakap ceni kt aku :

akem : aten nak follow tak jalan jalan cari makan? :D
aku : taknakk, malas lah nak pegi. tak larat! hiks
akem : amboy, berlagak! orang ajak jual mahal pulak, taknak sudah :D
 *dalam 5minit aku fikir*
aku : weyh akem, tunggu! aku pun nak ikut
akem : td jual mahal, haa jum cepat
aku : buat muka tak bersalah terus ikut.

aku ingatkan bila dia ajak aku jalan jalan, takde lah dia berenti lepak kt booth orang lama lama, nie tak berenti kt satu booth mak ai sampai 15minit punya berenti bersembang. kalau ikutkan hati aku, aku cuma nak amik makanan dengan hadiah je, tp dia nie menyembang pulak -,- first first jela baik hati aku ikut je si syed dengan akem nie menyembang, lama lama aku pun fade up. terus aku blah jalan sorang sorang. HAHAHAHA padan muka aku tinggal. masalahnya kalau aku faham apa yg budak lelaki sembang takpe doh nie sepatah haram pun tak faham. 

kadang aku stress weyh, akem suka layan aku nie macam budak budak. HAHAHAA yg paling tak tahan aku nak gelak tue bila ada satu booth nie, dia buat vacancy untuk seven e. lepas tue si akem dengan ali nie cakap ceni kt aku, " weyh aten, muka kau nie macam sesuai je keje kt seven e!" lepas tue berdekak dua ekor nie gelak, aku apa lagi tarikk muka ah. HAHAHAHA terus cuakk dua ekor nie. HAHAHAHA tue lah sapa suruh cari pasal. tahu pun nak pujukk balik. HAHAA 

lepas je balik dari career exhibition nie, terus aku text kak bella ajak p swimming, p mandi kt swimming pool putrajaya, bapakk ah heaven gilaa weyh. rasa macam tak mandi setahun. HAHAHAHA  haih lepas nie takde dah gelak gelak ceni sebab aku pun dah nak kena balik penang untuk selama lamanyaa. uwaaa, macam sedih pun ada. hati berbelah bagi. aku takut nanti bila aku sambung belajar kt penang, aku tak jumpa kawan yg gila gila macam nie. hmn


takan baca jer kod ? cerLike , cerkomen ! terima kaseh ^^

0 comments:

"/>
copyright by nurfatin khairul