Monday 18 May 2015

bertudung sebab niat :)

Views

orang selalu cakap kt aku " eh bila start pakai tudung ?" hmn hmn rasaa macam nak sengeh sambil buat muka jaa jawab HAHAHA ya ampunnnnn dah berkurun dah kod aku pakai tudung, nampak sangat tak pernah buat research pasal aku! cewahhhhh HAHAHA berlagakk artiss gilaa. so lepas nie sebelum nak tanyaa tue buat research dulu eh :P HAHAHA


aku start pakai tudung, takde la lamaa sangat and nak kata baru pun takde la baru sangat boleh laaa sebab baru setahunn and hari nie cukup setahun aku start bertudung, ALHAMDULILLAH! doa aku termakbul jugak nak pakai tudung tak buka buka dah, hiks eh tapi bukan nak kata laa, dari sekolah sampai tahun lepas aku tak pakai tudung, pakai tudung pun time kt skolah jaa, so bila orang paksa paksa suruh pakai tudung, aku buat danggg ja :D HAHAHA tak payah cakap boyfriend paksa, pak kerol paksa aku pun aku buat dangg jugakk, nampak sangat ketegaqq!


bagi la sepuluh orang pun pujuk aku, memang tak layan, aku nanti cakap " in syaa allah one day! "  yg tue ja aku bole jawab, aku ingat lagi tiap kali nak keluar rumah pak kerol mesti cakap ceni,  "payung mana payung? " aku nanti sengeh macam kerang busuk lepas tue keluar macam tue, HAHAHA jahat gilaa aku dulu :D HAHAHA mak aku pulakk jenis tak kesah, dia tak pernah halang apa yg anak dia nak buat, tp make sure benda tue tak kecewakan dia laa, dia siap cakap lagi kt pak kerol " alah, tak payah paksa, percayalaa one day dia sendiri yg akan bertudung " yes mak aku memang sangat sporting, dia yg selalu cover line aku, HAHAHA even aku kantoi keluar dating time sekolah dulu pun dia yg back up aku. HAHAHA oups! thank you mak for being understanding mother in my world, I LOVE YOU! tp siapa yg kenal mak aku akan tau sporting dia tue macam manaa. hihihi

kalau pak kerol tegur pun aku tak layan tambah pulak pakwa aku, dah sah sah la aku lg buat taktauu. HAHAHA dah nama pun ketegaqq. tp ada satu hari tue, i dont know why, time tue kt bangi aku bangun pagi nak pergi beli nasi lemak, actually takde la pagi sangat dh nak tengah hari dh pun, HAHAHA haa sebelum keluar tue tanpaa sedar aku terus amik tudung and then aku terus pakai, tak sedar pun sebenarnyaa, bila dah balik bilik tue baru terpikir eh sejak bila aku pakai tudung, and perasaan tue rasa macam haa better aku terus jelaa pakai, bilaa lg nak pakai kan, mungkin mak tak pernah paksa aku tp dia selalu doakan aku suruh berhijab, start tue aku beli tudung bawal tue sampai 100 helai yg berlainan warna, AHAHAHAHAH lawakkk weyh tue pun aku still ckp takda tudung, HAHHAA 

start dari tue semuaa gambar tak pakai tudung semuaa aku delete, kt instagram, kt twitter kt facebook semuaa aku delete, its time to be a new noor fatin, cewahh! baju pun aku dah start shopping baju lengan panjang. yes tue perubahan aku yg buat mak dengan abah bangga. tp mungkin aku nie old skull sikit sebab aku tak reti pakai shawl, weyhhh sumpah aku rasaa macam badut terlepas zoo kalau aku pakai wide shawl ka apa kaa, memang tak elokk! HAHAHA aku pun ngeri tengokk. hahhaa
biar laa nampak macam kampung ka apa kaa, janji bawal kangaroo tue senang nak jd n aku rasa cantik pakai tudung bawal. HAHAHAHA eee gedikkk punya jawapan! 

tp thanks sangat sebab orang kt sekeliling aku selalu ingatkan aku untuk pakai tudung, tambah tambah syazwan, dari dulu sampai sekarang sentiasa paksa suruh pakai tudung and tak penah penat pun nak paksa aku suruh pakai tudung.  tp aku pakai tudung bukan sebab orang paksa, tp sebab aku sendiri yg niat nak pakai.


takan baca jer kod ? cerLike , cerkomen ! terima kaseh ^^

0 comments:

"/>
copyright by nurfatin khairul