Wednesday 19 November 2014

Views



Kau tahu kuat tue apa? Kuat tue bila kau terpaksa pura pura yg kau okay tp kenyataannya kau lansung tak okay. Tapi kau gagahkan jugak untuk orang orang sekeliling kau. Kau butakan mata kau kau butakan hati kau kau pekakkan telinga kau semata mata nak jaga hati orang yg kau sayang. Kadang tue kau rasa "kenapa kau nak kena jaga hati orang sedangkan dorg layan kau macam sampah?" Nak tahu kenapa? Bg aku takkan sebab seorang manusia aku nak kena meroyan, oh please!  Thats not me and im not like that :)


Aku kuat sebab aku ada orang orang yg lagi baik kt dunia nie yg selalu ada untuk aku bila aku susah bila aku perlu. Kalau nak ikutkan hati memang aku sakit memang aku terlukaa tp biarlah aku je yg tanggung! Aku malas nak besarkan cerita. Dh besar weyh dah boleh pikir baik buruk. Aku belajar 3tahun kt sini and i feel everything. Dulu boleh lah nak meroyan nak meraung bagai but not at the age. Sekarang aku nak nak live the life, biarlah apa orang nak cakap. Orang tak pernah nak fikir perasaan kita and kenapa kita buat semua tue, yg orang tau just keep blaming and keep accusing each other. 

Aku tak pernah cakap aku baik tapi pengalaman yg aku dapat tue yg buat aku kuat and aku berani terima kenyataan. Kemon hidup nie bukan nak sedih je, kata live the life so enjoy lah. Aku vuma boleh berharap dia berubah and terus berubah jd baik, manusia nie matang bila dia boleh pikir baik buruk tp ada jugak yg matang tp still tak boleh pikir baik buruk sebab? Dia buat keputusan dengan ego bukan akal. 

Orang yg belajar tinggi pun tetap ada bodohnya, trust me! Takda orang yg sempurna dalam dunia nie so stop talking like that. Kalau kau belajar tinggi tinggi tp otak kt kepala lutut baik kau buang je diploma kau buang je degree kau kt longkang takpun campak je memana, kadang aku rasa alahai sempurnanya kau sampaikan kau mengata orang itu ini, kau aibkan orang, dulu time sekolah takda ke cikgu cakap sakitkan hati orang dalam diam pun dah kira berdosa nie kan pulak terang terang. Tak payah la nak mengata malukan orang, kalau tak puas hati cakap je depan depan :)

Takpa aku cuma bersyukur kita kenal sampai sini je and allah dh buka mata aku yg aku tak patut kawan dengan kau, banyak buruk dari baiknyaa. Penat weyh penat jaga hati orang nie, aku bertahan pun sebab aku rasa orang sekeliling aku lagi penting, setakat orang macam kau alah pejam mata je, aku tak menyesal kenal kau tp aku kecewa kenapa perangai kau tak matang nak buat keputusan 


takan baca jer kod ? cerLike , cerkomen ! terima kaseh ^^

0 comments:

"/>
copyright by nurfatin khairul